Täydennetty 24.11.2020 klo 15

Orimattilan kaupunginkirjaston, kirjastoauton ja taidemuseon palveluajat ja kirjaston omatoimiaika ovat toistaiseksi normaalit.

Koronan kiihtymisvaiheen johdosta suositamme kuitenkin kaikille asiakkaillemme maskin käyttöä kirjastossa, kirjastoautossa ja taidemuseolla. Lähiopastustilanteissa Kulttuuritalon henkilökunta käyttää myös visiiriä tai maskia. Henkilökunta lisää turvavälien noudattamisen valvontaa kirjastossa, kirjastoautossa että taidemuseolla.

Kirjastoon, kirjastoautoon tai taidemuseoon ei saa tulla kipeänä. Taidemuseolle ei oteta ollenkaan isoja opastusryhmiä, koululaiset ja päiväkotilapset ovat tervetulleita ryhmä kerrallaan.

Kulttuuritalon satutuokioihin, Puhutaan suomea -keskusteluryhmän tapaamisiin ja Tarinoita ja kädentaitoja -iltoihin osallistujien maksimimäärä rajataan kahteenkymmeneen.

Museojooga siirtyy 14.12.2020 aamusta pidettäväksi tammikuun 22. päivänä. Olemme suoraan yhteydessä siirrosta tapahtumaan ennakkoon ilmoittautuneisiin.

Kirjastoautoon otetaan kävijöitä vain perhe tai pieni ryhmä kerrallaan. Kouluille ja päiväkodeille annetaan suositus tulla kirjastoautoon ryhmä kerrallaan ja odottaa ulkona edellisen ryhmän poistumista. Palautuslaatikko ja lainausautomaatti ovat nopeita tapoja asioida sekä kirjastoautossa että pääkirjastossa. Elopellon päiväkodin kirjastoautopysäkki on pois käytöstä ainakin loppuvuoden 2020. Korotilanteesta johtuen kirjastoautomme reittiin ja aikatauluun voi tulla muutoksia lyhyelläkin varoitusajalla.

Kirjastossa, kirjastoautossa tai taidemuseolla asioidessa tulee muistaa käsihygienia ja turvavälit. Jotta Kulttuuritalo ja kirjastoauto saadaan pidettyä auki on tärkeää, ettei henkilökunta altistu!

Kiitos ymmärryksestä!

Kulttuuritalon henkilökunta